Nytt verksamhetsår 2016

Kära medlemmar i Ronneby konstförening

2016 har just öppnat dörrarna för oss till ett nytt verksamhetsår i konstens och kulturens tjänst. Föreningen fortsätter sitt samarbete med kommunen och den engagerade personalen på Kulturcentrum. Vi har återigen i Ronneby fått beröm från den nationella konstpubliken. Nu närmast för den utställning vi gjort för Skulptörförbundet, som fyllt båda hallarna. Många konstnärer och konstkännare, som aldrig varit i Ronneby förut, kommer att sprida ryktet om den generösa konsthallen med sin kompetenta personal i sydöstra Sverige.

Den 30 januari öppnar vi det nya året med en utställning med signaturen lehån – en tecknare känd från opinionsbildande  publikationer över hela världen. Det är fantastiskt att Lars Erik Håkansson finns i vår grannstad Karlshamn.

Den 13 februari öppnar vi i Galleriet en utställning med valda delar av en konstdonation av vår tidigare ordförande Åke Ask. Hans son Per har hjälpt oss med detta, som efter försäljning  ska leda till ett kapital som kan bidra till att uppmuntra unga blivande konstnärer.

Sommarutställningarna som öppnar den 18 juni kommer att gå i designens tecken i både södra och norra hallen. Det innovativa möbeldesignföretaget BLÅ STATION, beläget i Åhus fyller 30 år, visar upp sina stilbildande accentmöbler.

Sist men inte minst glöm inte bort vårt årsmöte med medlemslotteriet den 17 mars kl. 18.30. Vi öppnar portarna kl 18.00 så att ni kan beskåda våra läckra vinster. Ta fram almanackan och anteckna.

Kära medlemmar, ni kommer att få ut medlemskort och inbetalningskort i januari. Försök att betala medlemsavgiften så fort ni kan, vi lever på en ekonomiskt skör tråd så här i början av året.

Posted in Nyheter, VERKSAMHET.