Men anledning av utställningen VATTENMÅLERI anordnar Ronneby konstförening en kurs i akvarell, tusch och teckning med Jörgen och Felicia Landehag som ledare

Akvarell, tusch och teckning. Kurs på Kulturcentrum i Ronneby 31 jan. – 2 febr. 2014

Med anledning av utställningen 2 x Landehag på Kulturcentrum kommer far och dotter,

Jörgen och Felicia Landehag,

att hålla kurs i tre dagar från fredag till söndag.

De två är samkörda inspirerande pedagoger som generöst delar med sig av sina erfar­enheter. De kommer en vecka efter vernissagen på sin egen utställning på Kulturcentrum att hålla kursen. Deras egen utställning i Lilla hallen kommer att vara åskådningsmaterial. Därutöver kommer Kulturcentrums bildsal och lokaler att vara kursens tillhåll de tre dagarna.

Se foton från utställningen och läs mer om de bägge konstnärerna från: https://www.ronnebykonstforening.se/?p=933

Vi börjar fredagen den 31 januari kl 15.00 och håller på till kl. 18.00 och förbereder och har lite genomgångar.

På lördag startar vi kl. 09.00 och håller på till kl. 17.00. Vi tar en lunchrast, lämpligen på rest­aurangen på Kulturcentrum. Under dagen har kursledarna genomgångar som sker gemen­samt.

På söndagen startar vi kl.09.30 och håller på till kl. 15.30. Sista halvtimmen ägnas åt att packa ihop prata enskilt med kursledarna.

Kursavgift: 1500 kr. (för medlemmar 1300 kr. i Ronneby konstförening) Bankgiro 351-6978  Du kommer att förses med kaffe mm. och tilltugg. Lunch bekostar du själv. Max 18 deltagare.

Utrustning att ha med: (Har du inte allt så, ta vad du har, föreningen har en del till försäljning)

Hopfällbar pall.  Skivor av plywood – bra att ta med flera. 50 x 65 för ½-ark35 x 45 för ¼-ark
Vattenpytsar för sköljvatten, blandkoppar för färg och tusch samt palett/bricka i vit plast.
Penslar: stora runda, som håller vatten, en med fin spets. En platt som håller vatten. Moddlare, 5 – 8 cm
Papper: t ex Arches 300 g, helst helark 57 x 76 , eller Fabriano fin 200 gr. (hela ark). Hushållspapper, klisterremsor, maskeringstejp, teckningsblock, träpennor HB till 6B, kniv.
Färger:
 helst W&N,  * = i första hand
Jordfärger: *Yellow ochre, *Raw sienna, *Raw umber, Burnt umber, *Burnt sienna,
Gula: Yo, Rs, som ovan, *New gamboge, Cadmium yellow (giftig!)
Blå: *French ultramarine, *Cerulean blue, *Antwerp blue
Svarta: *Ivory black, *Neutral tint, Lamp black, Payne’s grey.
Tusch: Flytande på flaska
Ritkol: om du har
Övriga: Alizarin crimson, W&N violet,
Samtliga färger i 5 ml. Tuber

Frågor:        Fredrik von Platen 0703149391

Anmälan:    fvplaten@compaqnet.se

Posted in Allt (förvalt), Kurser, VERKSAMHET and tagged , , , , , , , , , , .