Konst-och kulturresa till VÄRMLAND 18-21 MAJ 2018

Sveriges konstföreningar Blekinge inbjuder till en innehållsrik 4-dagars resa med buss till vackra Värmland. Här kommer vi att besöka flera av de mest kända besöksmålen både på resan upp längs Västkusten, i Karlstad, runt om i Värmland samt på hemresan. Bland annat på grund av museernas öppettider har vi ändrat tidpunkten för resan från april till maj.

Hotell:          Tre övernattningar i dubbelrum på Elite Hotell i Karlstad – centralt beläget.

Pris:              4 400 kr/person, icke medlem 4700(+300) Enkelrumstillägg: 825 kronor

Vi planerar att besöka följande muséer och konsthallar:

Skärhamn och Akvarellmuseet, Lars Lerins konsthall Sandgrund och Värmlands Museum i Karlstad.  Konsthallen ”Sliperiet” i Borgvik.

Rackstadmuseet i Arvika och Alma Löv Museum i Östra Ämtervik

Under hemresan stannar vi i Kristinehamn och dess konstmuseum. Picassos skulptur vid Vänern och Gunillabergs konstträdgård.

I priset ingår: Bussresa, tre hotellövernattningar i dubbelrum, 4 luncher, 2 middagar, samtliga entréer och guidningar.

Minimum:    35 deltagare

Anmälan: Första anmälningsdag onsdagen den 1 februari 2018 endast per mail till britt.gars@telia.com  Anmälningsavgift efter bekräftelse 500 kr på konto nr
 SEB 5637-3303624 Resterande avgift 3 900 kr, icke medlem, 4200 kr betalas senast den 10 april 2018.

Här kan du hitta ev uppdaterad information: http://www.sverigeskonstforeningar.nu/blekinge/

Arrangör: Sveriges Konstföreningar distrikt Blekinge

Posted in Nyheter, Resor, Sveriges Konstföreningar Blekinge and tagged , , , , , , , .